PRP, anında hazırlanıp uygulama yapılır.

PRP Tedavisi

PRP uygulaması,  kişinin kendi kanının özel tüplere alınıp , santrifüj dediğimiz hazırlama işlemiyle elde edilen, trombositten zengin plazmadır. Trombositten zengin plazma, büyüme faktörleri açısından son derece zengindir. Bu sayede, cilt, eklemler, üreme organları gibi birçok sistemde , rejeneratif yani yenileyici ve gençleştirici etki gösterir.

Vücuttaki temel görevi kanın pıhtılaşmasını sağlamak olan plateletler, içerdikleri büyüme faktörleri sayesinde yara iyileşmesinde önemli role sahiptir.

PRP tedavisinin kullanım alanları nelerdir?

• Deriye esneklik ve parlaklık kazandırmak
  • Saç dökülmesini önlemek, saçları güçlendirmek
  • Kırışıklıkları ve çöküntüleri önlemek
  • Yara, çatlak ve deri hasarında deriyi yeniden yapılandırmak
  • Lazer gibi işlemler sonrasında derinin hızla yapılanmasını sağlamak
  • Medikal estetikte yüz, el ve kollar, bacak içleri, boyun ve dekolte gibi bölgelerde kullanılır
  • PRP aşil tendonu kopmasına ameliyatsız çözüm getirir.
  • Ağrılar için de PRP yöntemi kullanılır.
  • PRP uygulamalarının birçoğu biyoteknoloji firması tarafından üretilmiş uygulama kitleri aracılığıyla hekimler tarafından yapılmaktadır.

PRP tedavisinin cildimizdeki etkileri

PRP uygulaması, dermatolojide hem antiaging yani yaşlanmayı önleyici olarak , hem de yara iyileşmesini hızlandırıcı bir tedavi olarak uygulanır. Ciltte kolajen artışı, bağ dokunun yeniden yapılandırılması , fibroblast hücrelerinde artış ve fibroblast hücrelerinin myofibroblastlara dönüşümünü sağlar. Bu sayede ciltte yeniden yapılanma, gençleşme, esneklikte artış ve iyileşme hedefleriz.

PRP tedavisi nasıl uygulanır?

PRP tedavisini , dermapen, lazer ya da altın iğneli radyofrekans gibi işlemlerde topikal yani deri üzerinden uygulayabiliriz. Fakat ideal uygulama şekli, intradermal enjeksiyon yani deri içine iğne ile vermektir. Kişinin yüzünü öncelikle lokal anestezik kremle uyuştururuz. Ardından , hazırlanan PRP’yi çok ince iğnelerle cildin uygun tabakasına veririz. PRP bir enjeksiyon işlemidir ve mutlaka hekimin uygulaması gerekir.

• Kişinin kendi kanının yine kendi vücuduna enjekte edilmesiyle gençleşmeyi sağlayan PRP ortalama 2-4 hafta aralıklar ile 3-4 seans sürebilir. PRP yönteminin en belirgin özelliği vücuda herhangi yabancı madde veya ilaç vermeden tamamen doğal bir gençleşme sağlamasıdır.
  • PRP sayesinde ilk seanslardan itibaren öncelikle ciltteki kuru ve mat görünüm düzelir. Ardıdan da kırışıklarda hafifleme, cildin elastikiyetinde artma gözlenir. PRP sadece yaşlanma belirtilerini hafifletmeye yaramaz. Aynı zamanda yaşlanma sürecini de yavaşlatarak adeta ‘’gençlik aşısı’’ etkisi gösterir. Bu nedenle yaşlanma belirtilerini beklemeden yaşlanma sürecini yavaşlatmak isteyen her yetişkinin başvurabileceği bir yöntemdir.

PRP ile Saç Tedavisi

Büyüme faktörlerinden zengin plazma uygulamasını saçlı deride de sıklıkla kullanıyoruz. Genellikle mezoterapilerle dönüşümlü olarak 3-4 seans uygulandığında saç kalitesinde artış ve dökülmede azalma; ilerleyen seanslarda da yeni saç çıkışı gözlemliyoruz. Hem kadınlarda hem de erkeklerde başarılı sonuçlar alıyoruz.

PRP tedavisinin ciltteki etkisi ne kadar sürer?

PRP sonrasında ciltte ortaya çıkan parlak ve sağlıklı cilt görünümü bir süre sonra hafifleyebilir. Bu nedenle ek cilt gençleştirici uygulamalar ile takviye yapılmalıdır. 3 veya 4 kürlük PRP uygulamasından sonra kürleri her 10-12 ayda bir tekrar etmek gençleşme etkisini neredeyse kalıcı hale getirir. Tercihen , diğer cilt gençleştirici yöntemlerle tedavi desteklenmelidir.